המפה הקרקעית בלייב שמפיחה בעולם שמחוץ לקבינה חיים, מגדל הפיקוח שיגיד לכם מתי לצאת מהבית לאסוף את הנוחתים, הרדאר שיקבע אם בכלל יהיה היום גן שעשועים. אפליקציות לטייסים שיכולות וצריכות לשמש את כל הנוסעים והמטיילים. על יישומים, מטוסים וחיים יותר נוחים. כל הקישורים, הטיפים והשימושים שמאחורי הקלעים. אה, והכל בחינם לכל המשתמשים (אפל ואנדרואיד).
MyRadar
אספתי אותה מהגן באופניים והמשכנו ישר לריאה הירוקה השכונתית. חנייה-שייק-חיבוק-מַגְלֵשָׁה. נכנסתי לפארק בפוזה של אב השנה, בדיוק כשטיפה נחתה לי על קצה הגבה. מִמְטָרִים קוראים לזה אצלנו בעגה. אסופת הורים פצחה בפינוי מסודר בסטנדרט אמריקאי, כאילו הכריזו על הוריקן בגזרה. תוך 37 שניות מרגע שהגענו, גן השעשועים ההומה התרוקן והשאיר אב-שנה וילדה קטנה לבד בשכונה. ״אל דאגה״ אמרתי לה ושלפתי מהכיס רדאר לעת צרה. זה ירוק-קל, זז מהר ותכף מתפזר. כעבור דקה הגשם נפסק וחזרנו לשגרה. לך תסביר עננים לאמריקאים במנוסה.
Flightradar24
אני תמיד שולח לה מספר טיסה. ולמרות שאטלנטה-מיאמי בד״כ מקדימה, הפעם היא זו שחיכתה. היא נזכרה ביכולות שרכשה כדיילת ואיתרה את המספר מההודעה. העתק-הדבק והנה האפליקציה מספרת לה מקרה שקרה. עננה מרחפת מעל השדה. הרמפה נסגרה. עם מפה אינטראקטיבית, מסלול היסטורי וקצת יכולת הסקה, היא הגיעה למסקנה שאנחנו במעגל המתנה כבר חצי שעה. עד שהסופה עברה היא דפקה שניים פודקאסט ושנ״ץ של דקה. לא רע יחסית לעיכוב של שעה. אם רק הייתה בודקת את הרדאר לפני שיצאה.
StaffTraveler
04:45 שעון קליפורניה. הודעת השכמה: ״ביטלו את הטיסה״. לחצתי ׳סנוז׳ כי אין עבודה. יש שאטל שיוצא מהלובי ב-05:45 עם הצוות הבא. יש לי רבע שעה. הזמנת טיסות סגירת מזוודות ספרינט מעליות. השאטל שם. הצוות גם. פאק התג על המדים בארון. ספרינט מעליות אלימות מזוודות. אני עם הצוות שטס את הטיסה שלי חזרה והקפטן מבאס שהיא מלאה. 06:10. יש טיסה לפיניקס עוד חמש דקה! איכשהו הסוכנת בגייט זרמה, הקברניטה אישרה והטיסה התעכבה רק טיפה. 06:20. אני על הג׳אמפסיט, מחפש את הטיסה הבאה. 09:00 נחיתה. יש אמריקן. 10:00 המראה. פותח StaffTraveler. יש 12 מקומות. 14 כמוני בהמתנה. נפלטה לי תפילה. וויש מי בהצלחה.
Flightview
הקבינה חשוכה. שתי המלאכיות שלי ישנות אחת על השניה. זה סוֹפה של חופשה בהוואי ואנחנו בדרך חזרה. מכבה מצב מטוס ישר בנחיתה. בודק שוב ב-Flightview אם יש טיסת לילה למיאמי, למרות שהאחרונה של אמריקן כבר המריאה לפני שניה. יש ג׳טבלו לפורט-לודרדייל עוד ¾ שעה. ואנחנו עדיין במטוס. ושלחנו מזוודות. אין תקווה. רגע… יש עיכוב של שעה! קונה זדים. אי אפשר. קרוב מדי להמראה. לאלי אומרת לקנות את הבאה של מחר בבוקר ונסדר את זה בגייט. יוצא לי פוּק של לחץ מעשי. לאלי מחוברת לאנרגיה הקוסמית ובטוחה שאם זה שלנו זה יסתדר. אני רואה סרטים מפורקים לגורמים: מזוודות, מעבר טרמינל, צ'ק-אין, ביטחון. היא מבררת פרטים. אני אוסף מזוודות. יוצאים החוצה בדיוק לאוטובוס הנכון. בדלפק קבלה מְכַרְטְסִים נוסעת אחרונה, ואנחנו שועטים על הסוכנת כמו מקגייוור בשער כניסה. ההזמנה במערכת. אפילו שלחנו 3 מזוודה. בידוק בלי תור. לפני 10 דקות ירדנו מהמטוס וכבר אנחנו בגייט הבא. עוד סיפור הצלחה. ״רק אמונה״ היא אמרה וחייכה. החנקתי עוד פוּק של הקלה.
ATM Airport Viewer
״למה עצרנו?״ שאל אחד הנוסעים מהשורות של ה״מגניבים״. הייתי בדרך הביתה אחרי ארבעה ימי עבודה רצופים. ״היינו כבר אמורים להמריא״. נזכרתי באתר האדיר הזה שהטייס שתפס איתנו טרמפ הביתה הראה לנו אתמול. דיוק פסיכי. הזמן הכי אמיתי שיש. עכשיו, אין לי מושג מה הסיבה, המפה מראה שיש לפנינו רכבת אווירית של 30 מטוסים, מחכים כמונו להמראה. נראה לי שזה יקח עוד איזה דקה.
AeroWeather Lite
האפליקציה שתאפשר לכם להניח אוזן קשבת על פסי רכבת, להנהן בחשיבות, ולסנן: ״מחר ירד גשם״ כמו גשש מהאוגדה. תצפית ותחזית מזג אוויר מדוייקת ועדכנית מסביב לעולם. לא רק לטייסים (למרות שכולם יכולים). לא רק לדני רופ. להיט בתכנון חופשה. מצוין לחיפוש שדות תעופה. גרסה חינמית רחבה, עם אפשרות להוספת יישומים נבחרים בתוספת סכום סמלי מתוך האפליקציה עצמה.
knowncrewmember
? הידעת? כי אני לא.
הם היו שם ראשונים עוד לפני שהאייפון תמך באפליקציות. הם הסיבה שכמעט כל טייס בארה״ב מחזיק אייפד. הם החליפו ערימות של ניירות ודפיות ומפות בכמה שורות קוד שעשו נפלאות. הם כל כך טובים בזה, שגם טייסים וותיקים בחברות תעופה לפעמים עדיין מנויים ומשלמים כל שנה.
בואינג הבינה. ב-2019 היא קנתה את החברה הפרטית ששינתה את פני התעופה הכללית בארצות הברית, ודרסה רגל בשוק שירותי התעופה הדיגיטליים, הנאמד בכ-2.8 טריליון דולר ב-10 השנים הבאות. במרץ 2020 איגוד הטייסים AOPA יעניק את פרס בטיחות התעופה הכללית לשנת 2019 למייסדי ForeFlight שיצרו מהפכה ״באופן שבו טייסים מתכננים טיסות ומנהלים משאבים בתא הטייס״.